Vítejte v e-learningové části Kurzu komunikace s pacientem pro lékaře.

Účelem kurzu je dát vám nástroje k vedení rozhovorů s pacienty, a to ze 3 důvodů.

  1. Účinně vedený rozhovor přispívá ke spokojenosti pacienta, podporuje jeho ochotu spolupracovat a zlepšuje jeho psychický stav, čímž výrazně podporuje proces léčby. Rozhovor usnadňuje spolupráci také s příbuznými a blízkými pacientů. Je také přirozeným prostorem pro ocenění od pacientů a případně jejich blízkých.
  2. Umění vést rozhovor považujeme však také za fakticky jedinou účinnou prevenci proti syndromu vyhoření ,  jelikož povyšuje práci zdravotníka z rutinního vyhodnocování dat a předepisování opatření na umění spolupráce vedoucí ke společně vytvářeným řešením, čímž dává jeho práci zcela nový rozměr a smysl.
  3. Rozhovor je užitečná rovněž jako prevence soudních sporů – pacient a laická veřejnost vůbec je daleko citlivější na kvalitu kontaktu s lékařem než na kvalitu samotné péče. Lékaři, o němž je pacient či příbuzný přesvědčen, že o něj má upřímný zájem, umí i ledacos odpustit. Co pacient neodpouští je arogance, přehlížení a degradování jeho názoru či potřeb. To je také nejčastějším pozadím žalob na zanedbání péče.